«تجارتنیوز» گزارش میدهد:
فهرستی از بدترین بازیهای سال ۲۰۲۴ به انتخاب کاربران/ پایینترین امتیاز متعلق به کدام بازی است؟
سال 2024 علاوه بر بازیهای درخشان، عناوینی داشت که ناامیدی و انتقاد بازیکنان را به همراه داشت؛ از ناکامیهای بزرگ در شبیهسازیها تا نسخههای ضعیف از فرانچایزهای محبوب.
سال 2024 پر از شگفتیهای گیمینگ بود. البته ممکن است این جمله کمی اغراقآمیز به نظر برسد. بعضی از بازیها آنچنان که انتظار میرفت ظاهر نشدهاند و این ناامیدی بسیاری به همراه داشت. با این عناوین درخشانی را میتوان در سبد گذاشت و از سال 2024 به یادگار نگه داشت. آن چه که در این گزارش به آن میپردازیم هیچ ربطی به این سبد گلچین شده و محتوای آن ندارد. بلکه به بدترین بازیهایی که اگر تا به امروز فراموش نشدهاند، به دلیل ناامید کردن گیمرها بوده و بس.
به گزارش kotaku، سایت متاکریتیک- که نقدها را از منابع مختلف جمعآوری میکند- لیستی از بدترین بازیهای سال منتشر کرده است. البته نمیتوان قضاوت قطعی و کاملی داشت. این لیست بر اساس پایینترین نمرهها تنظیم شده است. بنابراین لازم نیست در این مورد سخت بگیرید.
10. Sker Ritual (برای PS5) | امتیاز: 55
بازی Sker Ritual تلاش کرد تا تجربهای مشابه Call of Duty Zombies ارائه دهد. خب راستش را بخواهید چنین امری به سادگی اتفاق نمیافتد. به طور کلی ترکیب ضعیف گیمپلی و مشکلات اساسی در تطبیق بازیکنان باعث شد این عنوان نتواند توجه زیادی جلب کند.
با این وجود، در استیم بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و شاید بهروزرسانیها توانسته باشند کمی از نقصها را جبران کنند.
9. Die By The Blade (برای PC) | امتیاز: 54
ایده یک بازی مبارزهای با تم سامورایی بسیار جذاب به نظر میرسید. تب ساموراییها با ظهور ghost of tsushima داغ شد. البته نمونه درخشانی که از آن حرف میزنیم کار را برای دیگر رقبا سخت کرد. پلات داستانی و شخصیتپردازی همه در نوع خود امتیاز بالایی دریافت کردند. هر چند موضوع بحث ما ghost of tsushima نیست اما زیست سامورایی تاثیر بهسزایی از این اتمسفر گرفت.
Die By The Blade تجربه ضعیفی به بازیکنان خود ارائه میداد. کمبود محتوا یکی از مهمترین مشکلاتیست که در نقد این بازی نوشته شده است. منتقدین بازی را ناتمام توصیف میکنند. به نظر میرسد بازی در نقطه خامی عرضه شده و هنوز نکات زیادی نیاز به توجه و پرداخت در خود دارد. به عبارت دیگر انگار محصولی در حال توسعه بود که به اشتباه به عنوان یک بازی کامل عرضه شد.
8. Funko Fusion (برای PS5) | امتیاز: 54
Funko Fusion با شخصیتهای فانکو پاپ و دنیایی پر از امکانات خلاقانه، میتوانست سرگرمکننده باشد. شاید برای خیلیها هم فانکوها را دوست دارند جذاب باشد. مشکلی که به این بازی وارد است گیمپلی تکراری و معماهای خسته کنندهست. گفته میشود طراحی سطحی تیر خلاص را به ایده اولیه زده است.
جالب اینجاست که یکی از منتقدان پیشنهاد کرده که به جای این بازی پیتزا بخرید و فیلم مورد علاقه خود را نگاه کنید.
7. Silent Hill: The Short Message (برای PS5) | امتیاز: 53
بازیای که خیلی زود فراموش شد. این نسخه کوتاه و رایگان از مجموعه Silent Hill نتوانست حس وحشت و درگیری روانی نسخههای قبلی را منتقل کند. تجربهای گذرا و بدون عمق بود که خیلی زود از ذهن بازیکنان پاک شد.
6. Test Drive Unlimited Solar Crown (برای PS5) | امتیاز: 53
سری Test Drive زمانی پیشگام بازیهای مسابقهای جهانباز بود. گیمرها شاید دوران اوج آن را خوب به یاد داشته باشند و خاطراتی هم با این اسم در یاد آنها زنده شود. Solar Crown اما این میراث را خدشهدار کرد. مشکلات فنی فراوان، سرورهای غیرقابل دسترس در زمان عرضه، و گیمپلی ناسازگار تنها بخشی از دلایل نارضایتی بازیکنان بود. ناگفته نماند که قیمتگذاری در بدو عرضه نارضایتیهایی را هم به وجود آورد.
5. TMNT Arcade: Wrath of the Mutants (برای PS5) | امتیاز: 52
لاک پشتهای نینجا خاطرات یک نسل را با خود حمل میکند. در حالی که فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem به شدت محبوب شد، بازی Wrath of the Mutants تنها یک پورت ساده از بازی آرکید قدیمی بود. عنوانی که نه ارتباطی واقعی با فیلم داشت و نه توانست بازیکنان را راضی کند. امتیاز پایین این بازی بیانگر میزان ناامیدی طرفداران از این بازی بود.
4. Pneumata (برای PC) | امتیاز: 52
Pneumata از همان ابتدا سعی داشت اثری منحصربهفرد در ژانر ترسناک باشد. این بازی که بهطور کامل توسط یک توسعهدهنده مستقل ساخته شده بود، با ایدهای بلندپروازانه و فضایی وهمآلود تلاش کرد توجه بازیکنان را به خود جلب کند. اما متأسفانه، نتیجه نهایی فاصله زیادی با انتظارات داشت.
یکی از اصلیترین مشکلات بازی، طراحی مراحل بود. محیطها نه تنها خالی و فاقد جزئیات بودند، بلکه ساختار آنها حس تکراری و خستهکنندهای ایجاد میکرد. دشمنان، که باید ترسناک و تهدیدکننده باشند با هوش مصنوعی ضعیف بیشتر مضحک به نظر میرسیدند تا ترسناک. بازیکنان اغلب بهجای احساس وحشت، از رفتار غیرطبیعی دشمنان کسل و ناامید میشدند.
3. Taxi Life: A City Driving Simulator (برای PC) | امتیاز: 51
رتبه سوم متعلق به بازی Taxi Life است. Taxi Life قرار بود یک شبیهساز متفاوت و آرامشبخش باشد، با محوریت رانندگی در خیابانهای پرجنبوجوش بارسلونا. اما بازی نه تنها این حس را بهخوبی منتقل نکرد، بلکه با کمبود جزئیات و عمق گیمپلی، بازیکنان را خسته کرد. مکانیکهای تکراری باعث شد حتی طرفداران شبیهسازهای حملونقل، این بازی را نادیده بگیرند.
2. Looney Tunes: Wacky World of Sports (برای PS5) | امتیاز: 47
با امتیاز 47 رتبه دوم بدترین بازی سال 2024 متعلق به Looney Tunes است. بازیای که میتوانست یک تجربهی سرگرمکننده باشد اما بهوضوح نتوانست پتانسیل خود را به نمایش بگذارد. با تعداد محدود ورزشهای در دسترس، کنترلهای ضعیف و گرافیکی که به نظر میرسید که حتی در جذب مخاطبان خود در سنین پایینتر هم موفق نشود. هر چند که شخصیتهای محبوب کارتونیک در این بازی مثل باگز بانی حضور داشتند اما ساختار ضعیف همهچیز را خراب کرد و یکی از پایینترین نمرات را در سال 2024 برای این بازی در پی داشت.
1. Jujutsu Kaisen: Cursed Clash (برای PS5) | امتیاز: 44
بهعنوان یک اقتباس از انیمهای بسیار محبوب، انتظارات زیادی را بر دوش داشت. اما نتیجه نهایی چیزی جز یک محصول شتابزده و بیکیفیت نبود. ناامیدکننده و ناراحتکننده برای تمام طرفداران انیمه محبوب. گرافیک ابتدایی که حتی در کنسولهای نسل قبل هم قدیمی به نظر میرسید، همراه با گیمپلی یکنواخت و فاقد نوآوری نارضایتی و ناراحتی بسیاری از طرفداران درپی خود داشت.
منتقدان بازی را یکی از بدترین اقتباسهای انیمهای در تاریخ اخیر توصیف کردند و حتی برخی آن را با بازیهای طرفداری ساختهشده در Roblox مقایسه کردند که کیفیت بهتری داشتند.
اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارتنیوز بخوانید.
نظرات